zaterdag 5 oktober 2013

Eerste inventarisatie (05-10-2013)

Op 27 september had ik de eerste oproep op facebook geplaatst. In spanning afgewacht naar de reacties.

Zouden er veel "standaard"beroepen bij zitten? Zouden veel kinderen hetzelfde willen worden?

Want wat ik herinner van de basisschool... is dat de meeste meisjes juf wilden worden en de jongens vaak al snel piloot, brandweer of agent riepen.

De eerste oproep heeft al een ruime hoeveelheid reacties opgeleverd.

Leuk om te zien dat de kinderen tegenwoordig niet allemaal hetzelfde roepen. Tot nu toe staan er 7 kinderen op het lijstje, alle 7 met een heel ander beroep. De meisjes zijn wel nog een beetje ondervertegenwoordigd. Ik heb reacties ontvangen van 2 meisjes en van 5 jongens.

Natuurlijk zijn jullie nieuwsgierig naar de beroepen van de kinderen...

Tot nu toe staan de volgende beroepen op de lijst:




Nu ik al 7 kinderen gevonden heb, is het tijd voor de 1ste stap van het project. Een kort interview en het maken van een tekening met het kind. Ik wil graag een beeld krijgen hoe het kind het beroep ziet. Zelf heb ik wel ideeen hoe zo een beroep uit ziet, maar is dat hetzelfde beeld als van het kind? De rode draad in de uiteindelijke reportage is de droomwens van het kind en hoe het kind zijn beroep ziet.

Na de interviews zullen er locaties, kleding en voorwerpen geregeld gaan worden. En uiteraard een datum vastgelegd worden voor de droomuurtjes van het kind.

Volg de blogs en blijf op de hoogte van de ontwikkelingen in dit project.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten