vrijdag 18 oktober 2013

De eerste interviews

De week van herfstvakantie. Een ideale week om te starten met de interviews. Afgelopen week heb ik 7 interviews gehad. Steeds weer was de verrassing: wat zou het kind tekenen? Hoe ziet het kind het beroep? Welke kleding hoort er volgens het kind bij het beroep? En de grootste vraag: verschilt dit enorm met de verwachting die wij als volwassenen hebben? Nou die laatste vraag gaf bij alle kinderen in zekere mate het antwoord: het droomberoep in de ogen van het kind verschilt nogal van het beeld dat volwassenen hebben.

Mijn visie tijdens het werken is steeds; wat wil het kind. Ik wil kijken door de ogen van het kind. Hieronder ontstaan soms verrassende combinaties van kleding of uitvoering van het beroep. En dat is ook wat we uiteindelijk gaan uitwerken in de fotoshoots. Het droomberoep van het kind.

Over de inhoud van de interviews wil ik nog niet te veel uitwijden, anders is de fotoshoot en de uiteindelijke eindproducten geen verrassing meer.

Een heel klein tipje van de sluier kan ik wel optillen... een kleine sneakpeak van het idee van het kind.

Ik ben deze week om de tafel gegaan met;
* een geheime agent (heel onopvallend met een paar leuke gadgets)

* een politieagente (met een vlinderdas en een strik in de haren, want meisjesagenten dragen een strik en jongensagenten een pet)

* een boer (het liefst laat hij andere op de boerderij werken, maar voor een paar leuke activiteiten is hij wel te porren)

* een dierenartsprinses (de tekening begon met een dierenarts en eindigde in de combinatie met prinses)

* een prinses (met vleugels)

* een barvrouw (het eerste wat ze zei: "biertjes tappen" "En wat nog meer?" Na een denkpauze "drankjes inschenken")

* een patisseriebakster (oftewel de vrouwelijk Rudolph van 24-kitchen, die naast patisserie ook meesterkokkin wil worden)

De gemaakte tekeningen moet ik nog inscannen, maar zullen op korte termijn geplaatst worden.

wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten